![]() Maar daarmee verhoog je je posities in Google nog niet. Door hoog te ranken in de zoekmachines, krijg je veel traffic zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Je realiseert bovendien succes op de lange termijn, terwijl je bij advertenties slechts tijdelijk goed zichtbaar bent. Het loont om tijd in te investeren in het verhogen van je Google ranking. Maar hoe pak je dat aan? Op deze webpagina hebben we aandacht voor 2 belangrijke pijlers van zoekmachine optimalisatie.: Autoriteit door linkbuilding. Optimaliseer jouw online aanwezigheid op deze zaken, en je zult goed scoren in de zoekresultaten van Google. Te weinig tijd om zelf je website te optimaliseren? |
![]() Wanneer je hier de URL intypt die je wil controleren krijg je een uitgebreid resultaat van Google te zien. Zie je een vergelijkbaar resultaat als hieronder? Dan is er werk aan de winkel. Indien je pagina hier wel naar voren komt, maar niet wordt vertoond in de zoekresultaten heeft dit dus een andere reden. Deze reden wordt dan in Google Search Console aangegeven. Reden 1: Google heeft je website of pagina nog niet gevonden. Zeker wanneer je website net in de lucht is kan dit een belangrijke reden zijn. Google heeft je website simpelweg nog niet gevonden. Hoewel Google tegenwoordig snel is met het vinden van nieuwe sites hoeft dit zeker niet altijd het geval te zijn. Zorg ervoor dat Google je website kan vinden. De beste manier om dit te doen is door op een andere website liefst eentje die veel door Google wordt bezocht een link te plaatsen naar je nieuwe website. Google bezoekt de andere website, treft daar de link aan naar je website, volgt deze, en ontdekt jouw website. Een andere manier is om je website of pagina te indexeren is door deze aan te melden bij Google via wederom de Google Search Console. meer |
website niet zichtbaar op google |
![]() Stuur ons een WhatsApp. Klik hier om een WhatsApp te sturen let op, geen telefoonnummer. Gemiddeld 4.93 sterren van 67 beoordelingen. Mijn website is verdwenen in Google, wat nu? Volg" hier de tips voor een oplossing." Wanneer je WordPress website of WooCommerce Webshop compleet verdwenen is of niet meer is te vinden in de organische zoekresultaten van Google kan dit komen door verschillende oorzaken. |
![]() Angela Lanser 8 feb. Google introduceert continu scrollen op desktop. Angela Lanser 7 dec. Vragen over Indexatie door Google. Hoe lang duurt het voordat Google mijn site indexeert? Over het algemeen duurt het een paar dagen tot enkele weken voordat Google je site weet te vinden en indexeert. Kan ik mijn website sneller laten vinden door Google? Het antwoord is ja. In de eerste instantie moet je rustig afwachten totdat Google je website vindt en indexeert. Echter zijn er enkele manieren om dit proces te versnellen zodat jouw website of een pagina eerder zichtbaar is in de zoekresultaten. Lees het volledige antwoord. Hoe weet ik of mijn website geïndexeerd is? Door in Google de zoekopdracht 'site www.jedomeinnaam.nl: uit te voeren, kun je controleren of jouw website en alle daarbij horende paginas zijn geïndexeerd. Het stukje 'jedomeinnaam' vervang je uiteraard door de naam van je eigen website. Indien je geen resultaten ziet, heeft Google jouw website nog niet geïndexeerd. Kan ik mijn website aanmelden bij zoekmachines? |
![]() Hé Google, je moet mijn website niet meenemen in de zoekresultaten. Ik wil namelijk niet vindbaar zijn in je zoekmachine indexeren. Als je deze twee dingen bij Google aangeeft, dan is de kans nihil dat de zoekmachine je website toch opneemt in de zoekresultaten. Het verschil tussen crawlen en indexeren leg ik hieronder uit. Verschil indexeren en crawlen. Indexeren en crawlen worden vaak door elkaar gehaald. Veel mensen denken dat ze hetzelfde betekenen, maar dat is niet het geval. Het crawlen kun je zien als het bezoeken en in kaart brengen van paginas URLs op je website. Indexeren is het beoordelen van die paginas. Je zou dus zeggen dat als je URLs niet bezocht worden, dat Google ze ook niet kan indexeren. Maar dat is niet waar. Je kan wel tegen Google zeggen dat de crawlers je website niet mogen bezoeken, maar ze zien je de URLs van je paginas nog wel en die nemen ze dan ook gewoon op in de zoekresultaten. Alleen de beoordeling van de content op de paginas in kwestie wordt wat lastiger, waardoor je niet zo goed zult ranken. In 8 stappen je website onzichtbaar maken voor Google. |
![]() Als je in Google zichtbaar wilt zijn mag deze optie dus absoluut niet aan staan. Dus: vinkje uit. Zorg dat deze instelling NIET is aangevinkt. Je website is in strijd met Googlesrichtlijnen. Wanneer je website in strijd met de richtlijnen van Google zal deze vaak niet of minder goedgeïndexeerd worden. Denk hierbij aan zaken als automatisch geschreven content, deelname aan linkruil, paginas met te weinig content, verborgen teksten wit op wit of paginas die proberen gegevens van de bezoeker te stelen phishing, malware of andere SPAM. |
![]() Het kan echter ook voorkomen dat je site helemaal niet zichtbaar is, zelfs niet als je op de merknaam van je bedrijf zoekt. Checken of Google je website indexeert? Typ site website: in de zoekbalk van Google en je vindt alle urls. Mochten je paginas hier niet getoond worden, dan kunnen onderstaande punten een mogelijke oorzaak zijn. Je website staat net online. Je hebt net een nieuwe website, en je wilt natuurlijk zo snel mogelijk scoren binnen de resultaten van Google. De robots van Google doorzoeken dagelijks miljoenen websites om haar algoritme te bepalen. Het is dus heel goed mogelijk dat Google jouw website in de eerste dagen nog niet is tegengekomen. Meestal zal dit binnen 3 á 4 dagen wel gebeurd zijn. Wat je wél kunt doen is Google een seintje geven dat jouw website online is. Op deze manier stimuleer je Google om je website te indexeren. Je kunt dit doen door je website aan te melden bij Google Search console voorheen webmaster tools en de URL handmatig toe te voegen. Paginas worden niet geïndexeerd. De mogelijkheid bestaat dat je paginas niet geïndexeerd worden door Google. Dit wil zeggen dat hij nog niet gevonden wordt. |
![]() door Naomi mrt 31, 2019 SEO 0 Reacties. Is jouw website niet vindbaar in Google of ben je niet vindbaar met de zoektermen die relevant zijn voor jouw website? Een logische verklaring is dat de zoektermen die je gebruikt te algemeen zijn en er simpelweg teveel concurrentie is op dit gebied. Maar het kan ook voorkomen dat je site helemaal niet zichtbaar is, zelfs niet als je op de naam van je bedrijf zoekt. |
![]() Als je eenmaal een site hebt gemaakt en online hebt gezet, zal je Google deze nooit direct op nummer 1 posities in de organische resultaten zetten als je er niet serieus mee bezig bent. Probeer elke week nieuwe content toe te voegen. Op die manier ziet Google dat je actief bezig bent met je website, en heeft Google ook meer paginas om te indexeren. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je content ook daadwerkelijk van goede kwaliteit is. Wees bezig met de optimalisatie van je website. Je weet nu dus hoe het komt dat je website nog niet zichtbaar is in Google. |
![]() De metadescription is de alinea tekst die direct zichtbaar is onder de link in een zoekmachine resultaat. Tip 3: zorg voor unieke en omschrijvende pagina titels en metadescriptions! Pagina titels moeten korter dan 70 karakters zijn en het zoekwoord bevatten waarop je wil dat de pagina gevonden wordt. Een metadescription mag niet langer dan 300 karakters zijn en relevant zijn voor de inhoud van de pagina. Zorg voor beide voor een activerende tekst waardoor het verleidelijk wordt om op het zoekresultaat te klikken. Je website beter vindbaar maken met de juiste URLs. De URL is letterlijk het adres van je website. Een goede URL is kort, bevat het zoekwoord waarop je wil dat de pagina gevonden wordt en bevat geen speciale karakters. Wat je wil voorkomen is een URL als 'website.nl/ artikel857383&categorie37348#479377' want dit zegt niks over de pagina! Een betere URL is 'website.nl/woord-waarop-gevonden-wil-worden. Tip 4: zorg voor een goede URL structuur! Dus korte omschrijvende URLs. Want deze worden het beste geïndexeerd en weergegeven door zoekmachines. Zorg voor voldoende tekst op je webpaginas. Paginas met minder dan 300 woorden worden door Google gezien als 'dunne' content. |